У СЕНЦИ НЕПРАВДЕ?

 Као и ранијих година, у земунском рсторану "Скала" јавности су се обратили нови директор предстојећег 36. Међународног фестивала монодраме и пантомиме Лада Мирков, нови уметнички директор и селектор  Милован Здравковић и уредник пратећих програма, Радомир Путник. На први поглед је приметно да је састав углавном нов.

С дужним поштовањем говорећи о претходницима, Лада Мирков је најавила уметнички квалитет Фестивала као вредност на чијем ће се очувању истрајати.
Здравковић је најавио разноврснот форми, извођења и репертоара предстојећег Фестивала, а Путник нова издања проф Алојза Ујеса "Из историје земунског позоришног живота", изложбу Милана Игњатовића 1.јула на дан отварања 36.Фестивала и Дуо "Модерато" у свим паузама између представа и одлука жирија.
И тада су новинари поставили незгодна питања. Зашто је смењен Иван Бекјарев који је 16-ту сезону био уметнички директор Фестивала и позвао веч глумце и представе на предстојећи, а онда је план промењен?
Здравковић, његов наследник, одговорио је да је 10.јуна у општини Земун одржан састанак на којем је оснивач, општина, једноставно саопштио нови састав, селектора, директора и Савета, у којем су "стари" само Љиљана Благојевић и Радомир Путник.
Лада Мирков је демантовала гласине да је "само ћерка Николе Миркова", већ и успешни менаџер у градским управама Вашингтона или Кипра и понудила заинтересованима свој си-ви.
Тада је реч затражио и добио биши уметнички директор и селектор Фестивала монодраме и пантомиме Иван Бекјарев: "Није ми намера да вас у било чему ометем, већ д акажем што имам и онда ћу вас препустити вашој радости.
Дакле, није истина да ми је саопштено да сам смењен и да псоле 15 година нисам више уметнички директор ни селектор Фестивала. Драго ми је да сам га створио и од Фестивала направио бренд.

Нисам навикао да у животу прођем другачије него као у овој прилици. Дакле, започео сам с припремама и сазнао из новина шта се догађа, да Фестивал раде други људи. Отишао сам код председника општине Земун који ми је на питање зашто сам смењен рекао да су моје две овде пристуне колеге пренеле да ја то више нећу да радим, а не да ми је мандат трајао пет година, а ја био уметнички директор још два наредна и четврти мандат!
За свој рад и допринос Фестивалу добио сам и прошле године општинско признање "Заслужни грађанин Земуна".
То је, дакле, права истина. А за њу, овакву каква јесте, одговорни су, поред двојице присутних колега, још двојица којих овде нема. Но, како сам вам и обећао, нећу сметати"-рекао је Бекјарев и напустио ресторан у којем се одржавала конференција за новинаре.
Здравковић и Путник су знатижељним посленицима седме силе одговарали да је на састанку у општини оснивач једноставно именовао нове људе и да је то његово право.

36.Међународни фестивал монодраме и пантомиме у Луткарском позоришту "Пинокио" отвориће у петак 1. јула у 20 часова академик Драгослав Михајловић. И ово је новина, досада су Фестивал отварали глумци.
Исте вечери биће изведена представа БДП "Дервиш и смрт" у извођењу Слободана Ћустића, а после ње пантомима  "Луткица Лолита" по делу Владимира Набокова у извођењу Николаја Вепрева и Доминике Јуха из Креакова. Прво фестивалско вече затвориће Владан Савић представом која долази из Позоришта на Теразијама "Како разумети Србе".
У суботу, 2. јула биће изведене представе "У шуми" са Кеико Јокота из Јапана, " Ричард Трећи" са Макитом Инове из Јапана у чешкој режији, "Беара хвата високу лопту" са Драгомриом Чумићем.
За недељу је резервисан пратећи орграм, те ће у 11 часова у ресторану "Стара царинарница" бити промовисана књига "Сенке минулог времена", позоришне критике Радомира Путника у издању Позоришног музеја Војводине. Следиће Координантни систем Маријане Ајзенкол и симултанка велемајстора Алисе Марић с учесницима и гостима Фестивала.
За вече су резервисани термини представа "М-соло за три ума"(Дијалог са Марселом Прустом), у аустријској продукцији и насловној улози Милош Софреновић. Затим италијанска представа "Дворска луда хвата лептира" са Паолом Аватаном, шпанска "Медеја" са Карлосом Кочом, а паузу док жири донесе одлуку о лауреатима попуниће Дуо "Модерато".
Од ове године уведена је, поред Златне колајне и награде за најбољу представу и награда за иновацију, о којој ће одлучивати стручни жири у саставу: Љиљана Лашић, Марица Вулетић и Слободан Бода Нинковић, док ће жири публике чинити: Ђорђе Аћимовић, Миодраг Дабижић, Михајло Дашић, Маша Самарџиски и Ружица Ћирић. О новој специјалној награди за инвентивност одлучиваће Маја Волк, Александар Илић и Владимир Томашевић.







0 Коментари