Директор основне школе за децу с посебним потребама "Сава јовановић Сирогојно" Салим Горанац и сам је био штићеник ове образовне установе. Најбољи је доказ колико она значи, вреди и може. Прошао је у свом животу све оно што и корисници школе, бавио се у њој методолошким и васпитно-образовним радом, рехабилитацијом и оспособљавањем ученика, да би, најзад, био изабран и за директора.

Као свој на своме, организовао је стручни тим и за релативно кратко време, изузетним самопрегором и радом анимирао га на задивљујуће подухвате. Понешто од тога успели смо да пропратимо и на страницама "Земун инфо", поносни што нам једна од најуспешнијих установа овог типа макар и територијално припада.
Могао је Горанац, поред толико сличних себи да лагодно ужива у статусу, кад не би имао један посебан осећај одговорности према дужности која му је поверена. Он је управо тако и доживео, те је у никада горим условима у којима је установа принуђена да опстане, са својим сарадницима, пронашао начин не да тек протавори мандат, већ да остане уписан у анале школе као неко ко је значајно својим иницијативама и невероватном вољом успео да унапреди и модернизује и наставу и приволи оне који могу и имају да уложе у ову школу.
Ако узмемо у обзир да је просветним плановима "специјална" школа "Сирогојно" увођењем инклузивног модела образовања требало практично да се угаси или сведе на минимум, године које су уследиле, акције које су предузимане на унапређењу наставе и услуга (посебно Мобилног тима), као и подручних одељења у Сурчину, Добановцима, Јакову, Батајници и ОШ "Сутјеска", али и опремањем објекта школе, који је после усељавања 2010/2011..године у зграду у Призренској 37, био тек озидан и снабдевен елементарним за боравак деце, данас је "Сирогојно" тешко препознати.
Готово да поседује, захваљујући огромној енергији сложног и вредног колектива, врхунске услове, а сходно томе и резултате.
Монтесори материјал који је обезбедила Фондација Драгице Николић, мултимедијална и дигитална учионица, али и исецелитељски врт у другој фази, када се већ размишља и о садржајима који би деци са посебним потребама допринели да максимално развију своје способности, и отварање слане пећине значајно су унапредили резултате у рехабилитацији и оспособљавању малишана.
Школа ће у најскорије време формирати "ЦМИТ", централно моторни интергативни третман, изузетно важан за децу са аутизмом и вишеструком ометеношћу, али собу за терапију масажом. Више година траје акција за адаптацију 600 квадрата за дневни боравак деце у поткровљу зграде. Судећи по енергији колектива, чак и у оваквим условима, сасвим могућа мисија.

0 Коментари