Иако идеја да понтонски мост, чије постављање надлежну Земунску општину по сезони кошта око шест-седам милиона динара, замени пешачки, није нова (сетимо се "Еко Зема" из 2005. и 2006. године), она никада није била ближа свом остварењу.
Пешачки мост би, како каже наш саговорник и "кривац" што понтоном већ две сезоне бесплатно прелазе грађани са Кеја на Лидо, релативно брзо исплатио сам себе, служио би за прелаз на Велико ратно острво током целе године и не би срдио аласе и власнике пловила, који се жале да им је понотон препречио стазу...
Иако тешко постиже да цена изнајмљивања понтона за сезону не поскупи, те је и ове године постигнута лањска, члан Већа општине Земун Миша Стаменов заложио се да идеја о пешачком мосту добије "зелено светло". Наиме, обраћајући се надлежним градским и републичким органима и институцијама, коначно је од Градског секретаријата за урбанизам добио папир којим се каже да је овакав мост могућ и да су измене плана детаљне регулације потеза на којем би се планирао такође могуће.
"Ово је прва званична потврда да идеја не виси у ваздуху. Она је пажљиво размотрена у стручним службама општине, приложена основна документација којом се поткрепљује идеја, и заједнички са Урбанистичким заводом и Секретаријатом констатовано да су могуће измене плана на локацији планираној за почетак моста.
Нама то много значи, јер то није више у домену научне фантастике: ми нешто хоћемо, али не предузимамо ништа како бисмо утврдили одакле почети и да ли је уопште сувисло бавити се неком идејом.
Наша идеја о пешачком мосту је економична. Уместо да сваке сезоне изнајмљујемо понтон и трошимо, за неколико година бисмо остварили уштеду за изградњу правог трајног пешачког моста, условно пешачког, јер би могао служити и за транспорт роба са Кеја на Велико ратно оствро. Он би, исто тако, омогућио да Велико ратно острво у правом смислу те речи буде туристичка дестинација током целе године, чак и кад је под водом. Јер и то је атрактивно видети.
И коначно, не бисмо сметали пловилима и љубитељим природе који се буне кад понтон "заустави реку"- образлаже Стаменов.

Детаљи су, наравно, више ствар фантазије, али се планира да мост буде широк око пет метара и да га могу користити и лакша возила за превоз роба на другу, острвску страну.
Овај детаљ додао би Земуну нови елемент, а финансијери би се, тврди Стаменов, могли наћи и заинтересованих има.

1 Коментари

  1. Анониман23. 7. 2013. 14:35:00

    Сада су и машински техничари почели да пројектују мостове.Шта ли нас још чека?

    ОдговориИзбриши