Pokušavajući da pre nekoliko dana obavim razgovor sa inostranstvom, konstatujem da je to neizvodljivo preko nedavno tehnički osposobljenog telefonskog aparata, jer je broj "privremeno isključen zbog neplaćenog računa". Obzirom da se ovaj fiksni broj samo "čuva" i praktično i ne koristi u našem domaćem saobraćaju (da ne kažem kućnom), počeh da ludim.
Krenuh u potragu za tajnom.

Otvorih račune: 19.novembra tekuće godine platila sam za oktobar, znači stanje redovno. Ali, zaboga, šta onda nije u redu? Moram da čujem tetku.
Snađem se za neki servisni broj Telekoma.
Ljubazan glas (razgovor se snima-možda jednom i ovu "uslugu" isprobam) ispregledao je detaljno račun i našao kvaku: neplaćen telefonski račun za avgust. Obzirom da su računi samo u iznosu pretplate, nisam se bunila, ubeležih pozive na broj i model i platih. Osta dogovor da se za 24 h od razgovora čujemo kako bih na najjednostavniji način zatražila ponovnu aktivaciju broja, dok će mi se 240 dinara za uključenje naplatiti kroz prvi naredni račun. Samo u poslednje nisam ni najmanje posumnjala.
Znajući da se ništa novo na stanju da ne kažem rimu...) neće evidentirati po automatizmu, okrenuh još jednom posle 24 h operatera. Ljubazan glas, ime, uskoro će verovatno uvesti i ekran da vidimo značku i serijski broj, upita šta može da učini. Zamolih da aktivira broj posle uplate. Spremna na sve. Ali zaista ne i na ovo što će uslediti: "Morate uplatiti 4,13 duga iz maja"-reče ljubazni ženski glas, nalik automatu.
"Jel?"-upitah mirno, a u stvari izbezumljeno.
Onda sam, naravno, majku i oca i sve tako redom-sve je aparat snimio 13. decembra prepodne, ali mi je baš bio gušt.
I onda nešto mislim, što i svi u Srbiji, što ja dugujem za komunalije, s kamatom koja dnevno raste, kriv mi je poslodavac, kojeg ako bih teretila za nastale kolateralne dugove, pogubila bih samo vreme, živce i ko zna kad i u kojem devalviranom iznosu naplatila štetu, a kad ja dugujem pišljivih 4,13 dinara plus pet puta toliko za bankarsku proviziju, ko me šiša!
Znala sam to i odranije, ali mi je besmisao kao retko kad teško pao!
Čime se mi bavimo!
Odoh da prijavim porez na poklonjen stan za koji mi je već stigla prva rata! Ne umem da objasnim. Credo quia absurdum est.

0 Коментари