Gotovo instinktivno, spasonosno, kad sam god negde na rubu da se survam u ništavilo, nesvesna onog što činim, hitam ka nekim lepim izlozima.
U njima nađem  i utehu i mir, bude mi lakše. Jedan je u prolazu, podseća me na deo života koji sam podelila sa danas poznatom kreatorkom koja živi i radinu Moskvi-Dušicom Nikolić, drugi je takođe u prolazu, do ovog, lucidan, šašav, veseo, duhovit.
Prvi nudi nakit, bojene ešarpe, slikane rukom. Podseti me na Dušicu. Sjajnu Dušicu, koja je spakovala pinkle i sa mužem i dvoje dece, kao umetnica-domaćica otišla u Moskvu. Pomagala sam joj u Zemunu da farba i oslikava garderobu, jednostavne svilene bluze neopisive lepote, marame, komplete.
Drugi izlog me podseti na primenjene umetnosti, glineni točak, keramiku, ludilo ideja.
Poslednjih dana sam dosta sati provela pred izlogom "Galerije M" u TC Zemunikum. Nisam mogla da se nagledam i nadivim lepote. Davno sam se odlučila za jednu od maštovitih "čarobnjačkih" lampi, ali su u međuvremenu dobili i neodoljive ziden satove, tako da sam, rastrzana, sporo odlučivala...
Tada sam upoznala vlasnike galerije, divne ljude, Marinu i Radenka. Opstajavaju, uprkos nikad težem vremenu, surovijim uslovima. Oni i 170 umetnika koji ovde donose svoje radove, osam godina unazad.
Čarolija ovog mesta se ne da opisati. Zato, moj vam je savet, ako nekog volite, ako želite da ga radujete umetničkim delom čija svežina ne vene, već naprotiv, ako imate ili nemate povod, obradujte ga lepotom sa velikim "L" na početku ove reči. Učinićemo više od kupovine dela i produženja opstanka ove bajke u srcu grada: nagradićemo ne samo stvaraoce ovih medenih sitnica, već i sebe time što smo učinili najpraviju od svih raspoloživih stvari.
Batalite džemper, bombonjeru, skup veš i ostale trice: svratite jednom u Galeriju M.
A posle mi javite da li sam bila u pravu.
Zapamtite, Galerija M u TC Zemunikum.

0 Коментари