Neobična 2014.godina. Bivala sam i ranije, čini mi se u jednom prelomnom društvenom trenutku-kada je disko proterao rokenrol, recimo-u ovakvoj vrsti vakuuma. Osećala teskobu.
Model i slika: Zorana Žibert
Ali, tada sam bila mlada i zapamtila tu patnju zbog drugojačijosti i usamljenosti, jer ni malobrojne, sebi slične, nisam umevala da otkrivam.
Vremena su se promenila, iskustvo nas naučilo da volimo i štedimo sebe i naviknemo se na samoću, imamo ili ne prijatelja, dva. I najvažnije, da učimo od svojih neprijatelja. Da im, kao prvo, ne pokazujemo koliko su dobri psiholozi, a ponekad i psihići. Koliko nas tlače, uznemiravaju, maltretiraju, nerviraju. Nazovite to kako hoćete. Pokažimo im da ne primećujemo njihove namere i sakrijmo, po svaku cenu, posledice takvih nedela. Smejmo se, uživajmo u svojoj patnji. A onda se isplačimo, jer i to je zdravo, verujte staroj kuki, iza prvog ćoška.
Osim ovog prvog "uživajmo", uživajmo i istinski u stvarima koje nas raduju, ma kako male bile. Šetnja, posmatranje, trčanje, predajmo se samo svojim ludorijama.
Zorana Žibert, vajarka
Manimo se ambicioznih tlapnji o svetu, kad nam je glavan muka držati jezik za zubima i preživeti. Šta nas briga ko je kakav. Držimo se Svete knjige-bavimo se sobom, negujemo se i brinimo o tome kakvi smo mi. Ne dajmo da nas satru, unište, pokvare.
Još traje moja sreća što sam sebi priuštila "Monografiku".
Drago mi je što će iza mene ona ostati mojoj deci, da svet pamte po nećem vrednijem, boljem od cigli ili automobila.
A ja ću, s vremena na vreme, natenane, posle šetnji, bistre glave i duha, da je priuštim kao desert za dušu.
Probajte.
I javite kako ide.

P.S. Noćas imamo i onu šašavu Bridžet Džons. Kakav je to bestseler bio!
Da li su vam javili da svet nije mrtav?
Ne brinite, nije.
Proverite jeste li živi u ovo mračno nedeljno veče.
                                                                                         Vaša ŽanaŽ

0 Коментари