На штанду Удружења писаца "Поета" 23.октобра представљена су два наслова Издавачке куће "Јерусалим" из Подгорице: "Било једном на Јадрану" Тање Јовановић и "Ходио сам Светом земљом" Хаџи- Драгише Шоћа.

Домаћин промоције био је књижевник, председник Удружења писаца "Поета"Веселин Џелетовић.
Представљајући свој најновији роман "Било једном на Јадрану", који је на конкурсу изабран међу 29 врло квалитетних рукописа, Тања Јовановић је захвалила члановима жирија Невену Милаковићу, Веселину Џелетовићу и Комнену Бећировићу што су управо њено дело изабрали за штампање.
"Дело све тројице чланова жирија изузетно ценим и ширим, тако да сам била посебно почаствована њиховом оценом да сам управо ја написала најозбиљније дело на овом конкурсу" - рекла је Тања Јовановић.
Она је истакла да јој је тешко да сама хвали своје дело, те га предаје суду читаоца:
"Уложила сам целу себе, чак сам и здравље заложила да дело испадне најбоље што је могуће, посебно сам задовољна што је црногорска традиција и најпознатије легенде уткана у  њега. Кад ме питају да ли пишем да бих зарадила новац или зато што волим да пишем, одговарам да морам да пишем".
Роман драматичне фабуле "Било једном на Јадрану" је изванредна прича о необичној судбини момка који одраста усвојен у једној патријархалној породици. Кад сазна дуго скривану истину, главни јунак Лука, отиснуће се у свет и у италијанском подземљу направити сјајну каријеру. Међутим, када се. подбоден носталгијом, врати породици коју је напустио, доживеће фаталну љубав са најмлађом сестром, која ће скупо коштати обоје, али и њихову околину.
Наративно вешто ткано ткиво романа, препуно узбуђења и писано с много истинских емоција, завешће читаоца да до краја не испусти ову дивну, по много чему јединствену књигу, један од најбољих књижевних водича кроз Црну Гору, људе, пределе и историју.
Своје искуство из Свете горе на страницама исповести "Ходио сам Светом земљом" изнео је и оснивач и власник ИК "Јерусалим" Хаџи - Драгиша Шоћ. Професор историје у пензији четири пута је био на хаџилуку, власник је хаџијског прстена и пет пута боравио у Светој земљи, а присутнима на промоцији саопштио и своју одлуку да остатак живота проведе у завичају Исуса Христа.
Он је са Удружењем "Поета" најавио нови књижевни конкурс до краја године, зато што га је изненадио одзив на претходни, када је жири имао пуне руке посла и претешку одлуку да међу изузетнима изабере најбољи, "Било једном на Јадрану" Тање Јовановић.

0 Коментари