Od 23.oktobra u 22 časa stupila je na snagu Odluka Vlade Srbije da se za boravak u ugostiteljskim obektima mora imati validna kovid propusnica, dokument kojim se dokazuje da ste primili dve ili tri doze vakcine protiv kovida 19, odnosno da druga nije primljena sedam meseci posle izdavanja iste😁. Šta reći?

Niti je vakcinacija obavezna - hvala Ustavu, niti je polovina građana ove zemlje vakcinisano, niti kovid stupa u dejstvo u ''radno vreme'' od 22 časa, prema tome...

Međutim, kada sam na svoj zadatak krenula 24. oktobra u 9 časova, u hali ''Pinki'', gde se održavao Deveti Imperium open turnir u tekvondu, dočekalo me vrlo neprijatno iznenađenje. Ulazeći kao medijska pratnja funkcionerima Gradske opštine Zemun, od mene je zatražena potvrda o vakcinaciji ili kovid propusnica. Ni jedno ni drugo, naravno, nemam, te su proradile veze da kao ''bitan'' faktor uđem. E, ne može bez merenja temperature - na to smo se navikli, i odradila je medicinska sestra ili lekar u belom mantilu, ali, utom me je za članak desne ruke uzela druga sestra u plavom mantilu i stavila mi na to mesto pečat. Nisam mogla da verujem, upitah: ''A, šta je to?''

- Pa, pečat, da možete slobodno da se krećete po Pinkiju.

Gledala sam u svoju ruku kao sumašedša, ništa ne shvatajući i osećala se, kratko, užasno. Obeleženo. Kao polutka u mesari sa žigom veterinara o zdravstvenoj ispravnosti mesa.

Ispričam ovo na tviteru, postavim fotografije, da bi krenuo masakr: zašto jesi, zašto nisi.

Ma, terajte se u pm. Lepo vas informišem o čemu se radi, da znate, da se ne zaprepastite kao što sam ja - s kojim pravom šok u nedeljno jutro, s kojim osnovom, zašto - a doživljavam samo uvrede. Objavu ne mogu da povučem. Šta ću, trpim uvrede najgore vrste, sažaljenje, savete. Ne znam koje gore.

Predočim činjenicu na koju mi jedino razumno uzvrati profil Ledeni Gale fotografijom koja mu je doturena kako je na utakmici takođe posetiocima stavljana narukvica. Nešto blaže od pečata, ali, svejedno, užas.

Umesto da se odijum usmeri na one koji mimo zakona revnuju u žigosanju nevakcinisanih i diskriminaciji, postradah ja.

Srpska posla.

Malo tu iko išta može. 


25/10/2021

0 Коментари