Пре неколико година се моја средња ћерка вратила из града сва унезверена, објашњавајући ми шта је доживела у градском превозу. Дечаци с капуљачама и палицама, који су очигледно тражили кавгу и жртву, напали су палицама момка који је на све начине, враћајући се са тренинга, избегавао сукоб. Крв је пала, а нико од старијих није смео да брани младића од малолетних хулигана.

Да ли сте гледали Кјубриков култни филм "Паклена поморанџа", снимљен по роману Ентонија Барџиза, о изгубљеној генерацији, накоту из пакла, тада, далеке 1971.године још увек у жанру "научне фантастике"?
Пре, рецимо, две године, усред лета, банда локалних наркомана, напала је човека који је излазио из кафане. Толико су га тукли, да је мој супруг, сав узнемирен и очевидац ужаса, ломио руке питајући се да ли је непокретна крвава маса на плочнику још увек жива или леш. Нико није смео роју зунзара да се испречи и покуша да је призове разуму. Људи су, ужаснути, немоћно гледали и склањали се.
Дан за даном, све горе.
До те мере да сам дуго већ приметила да ме је први пут у животу страх ноћу на улици-не знам каквом се злу могу надати. Не би ме било страх смрти као такве, која дође изненада и случајно, али помисао да ме неко мрцвари (као Дарјан Мусић рецимо Владиславу Червенко), киднапује, затвори, упадне ми у стан, малтретира ми укућане наочиглед свих и у по бела дана, претећи како не смем никоме да пријавим зулум или са онима којима бих да се обратим за помоћ "пије кафу" је онај последњи смртоносни метак. А сва је прилика да је тако.
У сваком случају, света је дужност бранити се ако већ нико неће да помогне.
Чувати се, наравно.
И натерати једном оне који за то примају плату, да истерају насилнике из заштићених рупа и изведу пред лице оравде, јер ће им држава гарантовати да у њено име непоколебљиво стоје на другој страни од -криминала и криминалаца.
Или ће некажњено насиље, брутално и сирово за које починилац не сноси никакву, сем симболичну казу, чиме подстрекава себи сличне, изазвати лавину оправданог гнева. Тада се већ последице не могу предвиђати.



0 Коментари