РЕАЛНОСТ УМЕСТО РИЈАЛИТИЈА
Група основаца - гурају се, псују сочно да постиђено сагнете главу док пролазите поред њих, бацају око себе испијене конзерве и пластику, кесу са недовршеним доручком, негодујући...Праве буку и застрашујућу ларму. Питање је само тренутка када ће ископирати ''Паклену поморанџу'' и напасти сваког ко им иде у сусрет.
Ако немају жртву над којом ће се ''истаћи'', наћи ће је у слабијима међу собом, или у дворишту школе...Тако постају велики у очима свог друштва.
Како се понашају кући? Најчешће бахато - родитељи се жале да им ништа не могу, надајући се да ће их то проћи; кажњавање не даје ефекта већ разбуктава агресију; много је прећутане и прикриване патње између четири зида - за њу ''систем'' нема другог решења до полиције, а ''своје се месо не једе''. Не само што не воле, не поштују и не слушају своје родитеље, којима се смеју и презиру их, већ су им они често крвии за све оно у чему су осујећени и што не могу поштеним радом да им приуште - што, наравно, ''имају сви други''. Они који су их родили, престају да постоје за њих, а ако покушају да их подсете на то, родитељи ће, готово сигурно, извући дебљи крај.
Апокалиптичне стрепње (нам) се, нажалост, остварују.
И нису само млађи и немоћнији у самој школи жртве својих школских другова насилника - при руци су им и ''теткице'', наставници, чак и директор. Филмски!
Е, сад, шта кажу стручњаци, како је одговорио ''систем''?
Сарадња родитеља са школом основни је предуслов да се ''згази печурка'', јер случајеви вршњачког злостављања ничу као печурке после кише.
Са порастом евидентираног и у јавности забележеног, примећеног насиља у школама, кажу они који би да зажмуре и олако пређу преко свег,а као да се оно догађа само у етру или на теве фреквенцијаа и папиру, не видећи контекст.
Усвајањем сета ''породичних закона'' од 215.године, родитељ је изгубио много традиционалних ингеренција над дететом, а ''права детета'' и у односу на оне који су га родили, хране га и васпитавају и, посебно, на оне који га образују и додатно усмеравају уздигнута на пиједестал ''златног телета''. Родитељи и васпитачи држе се будно на оку и подлежу одговорности и санкцијама, о чему на свој начин, својим понашањем и, зашто не рећи, пријавама, одлучују -деца. Деца која се експлоатишу, са којом се експериметнише, чије је родитеље и васпитаче ''систем'' разоружао и понизио претворивши их у ново робље, неспособно да радом обезбеди егзистенцију породицама...док им друштвени талог служи као узор богаћења без ''покрића'' и преко ноћи - деца то виде данас брже и боље свуда око себе. Њихово суочавање са светом у којем живе родитељи, ма колико добронамерни били, не могу да спрече.
Променимо систем, почнимо да поштујемо породицу, дајмо времена родитељима да живе и воле, да имају услова и времена да гаје своју децу, учинимо их вреднима, пружимо им добре узоре уместо муља, талога и превара, реалност уместо ријалитија, и биће резултата у свим даљим односима. Знају наши потомци куда садашњи концепт свеопште заваде води и да разлику добро од лошег. Наше је да им пружимо и неки ваљани избор. Док имају овај један који их напада из свих оруђа, са свих комуникацијских канала, бољитка бити неће.
Ако немају жртву над којом ће се ''истаћи'', наћи ће је у слабијима међу собом, или у дворишту школе...Тако постају велики у очима свог друштва.
Како се понашају кући? Најчешће бахато - родитељи се жале да им ништа не могу, надајући се да ће их то проћи; кажњавање не даје ефекта већ разбуктава агресију; много је прећутане и прикриване патње између четири зида - за њу ''систем'' нема другог решења до полиције, а ''своје се месо не једе''. Не само што не воле, не поштују и не слушају своје родитеље, којима се смеју и презиру их, већ су им они често крвии за све оно у чему су осујећени и што не могу поштеним радом да им приуште - што, наравно, ''имају сви други''. Они који су их родили, престају да постоје за њих, а ако покушају да их подсете на то, родитељи ће, готово сигурно, извући дебљи крај.
Апокалиптичне стрепње (нам) се, нажалост, остварују.
И нису само млађи и немоћнији у самој школи жртве својих школских другова насилника - при руци су им и ''теткице'', наставници, чак и директор. Филмски!
Е, сад, шта кажу стручњаци, како је одговорио ''систем''?
Сарадња родитеља са школом основни је предуслов да се ''згази печурка'', јер случајеви вршњачког злостављања ничу као печурке после кише.
Са порастом евидентираног и у јавности забележеног, примећеног насиља у школама, кажу они који би да зажмуре и олако пређу преко свег,а као да се оно догађа само у етру или на теве фреквенцијаа и папиру, не видећи контекст.
Усвајањем сета ''породичних закона'' од 215.године, родитељ је изгубио много традиционалних ингеренција над дететом, а ''права детета'' и у односу на оне који су га родили, хране га и васпитавају и, посебно, на оне који га образују и додатно усмеравају уздигнута на пиједестал ''златног телета''. Родитељи и васпитачи држе се будно на оку и подлежу одговорности и санкцијама, о чему на свој начин, својим понашањем и, зашто не рећи, пријавама, одлучују -деца. Деца која се експлоатишу, са којом се експериметнише, чије је родитеље и васпитаче ''систем'' разоружао и понизио претворивши их у ново робље, неспособно да радом обезбеди егзистенцију породицама...док им друштвени талог служи као узор богаћења без ''покрића'' и преко ноћи - деца то виде данас брже и боље свуда око себе. Њихово суочавање са светом у којем живе родитељи, ма колико добронамерни били, не могу да спрече.
Променимо систем, почнимо да поштујемо породицу, дајмо времена родитељима да живе и воле, да имају услова и времена да гаје своју децу, учинимо их вреднима, пружимо им добре узоре уместо муља, талога и превара, реалност уместо ријалитија, и биће резултата у свим даљим односима. Знају наши потомци куда садашњи концепт свеопште заваде води и да разлику добро од лошег. Наше је да им пружимо и неки ваљани избор. Док имају овај један који их напада из свих оруђа, са свих комуникацијских канала, бољитка бити неће.
0 Коментари